Transpordiameti väikelaevade üksus tegi möödunud nädalavahetusel Tartus Emajõel pistelise kontrollreidi, mille tulemused näitasid, et väikelaevnikud on hakanud oma veesõidukeid varasemast eeskujulikumalt kohustusliku varustusega komplekteerima.
34 kontrollitud väikelaevast tuvastati puudusi 14 juhul. Peamisteks puudusteks olid mittevastavad või kontrollimata tulekustutid. Ühel juhul tuvastati, et väikelaevajuhi ainus päästevest oli amortiseerunud: vesti kinnitusklamber oli katki, tõmblukk enam ei toiminud ja oli täiesti kinni kiilunud.
„Põhimõtteliselt oli see päästevest kasutuskõlbmatu, sest väikelaevajuht vesti lukku lahti teha ei saanud. Seepärast ongi oluline päästevarustuse hoolikas hoidmine ja säilitamine, et niiskus nendele liiga ei teeks“, sõnas Transpordiameti väikelaevade üksuse vaneminspektor Henn Kuum.
Lisaks juhtisime mõne veesõidukijuhi tähelepanu sellele, et nad tekitasid ohtlikku ahtrilainet seal, kus seda teha ei tohi. Ohtlik ahtrilaine võib ohustada sadamates asuvaid teisi väikelaevasid või kaldarajatisi.
Laupäeva õhtul oli üks väikelaev saanud selliseid vigastusi, et tema sõit ka otsekohe seal lõppes. Juht selgitas, et sõitis valelt poolt navigatsioonimärki ning päramootori veojalg sai viga, mistõttu paat ei olnud enam liikumisvõimeline.
„On äärmiselt oluline järgida kõiki liiklusreegleid ja paigaldatud navigatsioonimärke, sest need asuvad oma kohtadel alati põhjusega ning tähistavadki navigeerimisele ohtlikke kohti. Praegune kurb näide kinnitas seda, et navigatsioonimärgi asukoha ja tähenduse eiramine lõhkus paadimootori sõukruvi ja veojala. Hea, et me olime kohe läheduses ja saime nad turvaliselt sadamasse aidata“, tõdes Kuum.
Pisteliste kontrollreidide eesmärgiks on veenduda väikelaevade kohustusliku päästevarustuse olemasolus ja nõuetele vastavuses, samuti kontrollitakse juhi kainust, väikelaeva ohutu kasutamise nõuetest kinnipidamist ja juhiloa olemasolu, kui need on nõutud.
Foto on illustratiivne. Foto: Alipi Borin