Elron kavandab augusti keskpaigas testida Läti raudteedel Tartu – Valga – Riia liini avamise tarvis Stadler Flirt ronge, millega teenindatakse üle kümne aasta Eesti liine. Täna kohtub Elron Läti Vabariigi raudtee tehnilise inspektsiooni (Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija) ja Euroopa Raudteeameti esindajatega.
“Euroopa Liit näeb Baltimaade raudteetaristut ühtse süsteemina, kus paljud nõuded rongiga liiklemisel on harmoniseeritud,” ütles Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis. “Enne Tartu – Riia liini teenindama hakkamist tuleb meil Eestis üle kümne aasta kasutusel olnud veerem sertifitseerida ja hetkel täpsustame varasemalt Eestisse sertifitseeritud veeremi täiendava Lätipõhise sertifitseerimise vajaduse ulatust.”
Ehrenpreisi sõnul taotleb Elron augusti keskpaigaks Lätilt luba 2- ja 3- vaguniliste Stadler Flirt katsesõitude tegemiseks Läti raudteedel. “Kümmekond aastat tagasi on kõik Elroni rongid toodud Eestisse just läbi Läti, kuid selle aja jooksul võib olla paljugi muutunud. Seetõttu plaanime hinnata rongide sobivust ettenähtud gabariiti ehk raudteekoridoris paiknevate konstruktsioonide ja seadmete vahele äramahtumist ja testida Läti raudtee uue raadiosidega ühildumist. Läti raudteel on käimas ulatuslikud raadiovõrgu rekonstrueerimistööd ning tööde mahus viiakse ka Riia – Valka raudteelõik üle uuele raadiosidesüsteemile, peame olema valmis ka selle kasutusele võtmiseks,” märkis Ehrenpreis.
Täna, 9. juulil kohtub Elron ka Läti Vabariigi raudtee tehnilise inspektsiooni (Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija) ja Euroopa Raudteeameti esindajatega.
Tartu – Valga – Riia reisirongiühendus on plaanis koostöös kliimaministeeriumi, regionaal- ja põllumajandusministeeriumi, Tartu linna ning Läti koostööpartneritega käivitada tänavu sügisel.
Foto: Alipi Borin