Nädalalõpul Ihaste Ratsakeskuses peetavad ratsaspordivõistlused on tänavu kasvanud kolmele päevale ning omandanud rahvusvahelised mõõtmed. Reedest pühapäevani saab kaasa elada nii ratsutamise tulevikulootustele, veteranidele, kuid mõistagi nautida tänaste selle ala parimate mõõduvõtte.
Osalejaid on tõesti palju, mis ühelt poolt teeb korraldajaile rõõmu, kuid teisalt nõuab ka rohkem vaeva, tõdes võistluste direktor Enno Pille. Eriti kaugemalt tulijatele tuleb leida tallikoht ja sportlastele ka ööbimisvõimalused. Nii saavad sportlased lisaks Ihaste tallile majutuda veel kolmes ümbruskonna tallis. Väljastpoolt Eestit on tulemas umbes 30 sportlast, kokku tehakse nädalavahetusel pea 600 starti.
Võistlejate hulk on kõige suurem reedel, sest siis teevad oma stardid Tartu meistrivõistluste raames nii nooremad kui kogenumad. sportlased. Laupäev on takistussõitude päralt ning õhtu lõppeb vägagi vaatemängulise derbivõistlusega, kus ratsanikud ja hobused panevad end proovile mööda maastikke kulgeval takistusrajal. Ihaste Derbil on stardis ka Eesti parimad kolmevõistlejad Erkki Hõim ja Kaire Kalm.
Pärast derbit tuleb väljaspool ametlikku programmi veel šõuvõistlus jump’n’drive, mis võtab kokku mitmed hobusportlase vajalikud oskused: sõidu hobusel, jooksu kepphobusel ja kolmas ala on autoga vigursõit.
Pühapäeval on kavas kõrgete takistustega sõidud ning mida päev edasi, seda raskemaks lähevad võistlusrajad. Tartu GP kulmineerub 140 cm kõrguste takistustega avatud klassis ning starti on tulemas meie pea kõik tuntumad ratsasportlased nagu Rein Pill, Gunnar Glettenberg, Urmas Raag, Kullo Kender, Tarmo Kutsar jt.
Lisaks 4000-eurosele auhinnarahale annab Aasta Auto Tartu GP võitjale kasutada uue Volkswagen Passat sõiduauto.
Kaunitele hobustele ja ratsanikele on kaasa elama oodatud ka pealtvaatajad, kes piletiraha kaasa võtma ei pea. Lisaks põnevale vaatemängule pakutakse ka maitsvat söögi- ja joogipoolist ning kohal on ka parimad hobutarvetega kauplejad. Küll on aga korraldajail palve. Nimelt võimalusel palutakse võistluspaika kohale sõitmiseks kasutada ühistransporti, rendirattaid või saabuda oma rattaga. Ihaste kitsastel tänavatel ei pruugi kõigile autodele parkimiskohti jätkuda.
Fotol Gunnar Glettenberg.
Foto: Mari Ann Selge