Linnavalitsus kuulutas 12. märtsil välja ehitushanke Kroonuaia tänava uuendustöödeks. Uus tänavalahendus toob Kroonuaia tänava servadesse vähemalt kahe meetri laiused kõnniteed, mis Kesklinna kooli ees ulatuva lausa kolme meetrini, et lastel oleks muretu ja ohutu kooli tulla.
Tartu linn jätkab tänavavõrgu arendamist ja liikumisvõimaluste parandamist Kroonuaia tänava uuendamisega. Nii sõidutee kui kõnniteed saavad uue alfaltkatte ja üldine liikluskorraldus jääb samasuguseks kui praegu. Emajõe tänava ristist kuni Oa tänavani on liiklus kahesuunaline ja sealt Tähtvere tänava suunas ühesuunaline. Kiiruspiirang saab kogu tänava ulatuses olema 30 km/h. Sõidutee tehakse piirkiirusele vastavalt kitsamaks, et kontrollida paremini autode kiirust ja muuta kogu tänavaruum ohutumaks. Samas on jäetud sõiduteele piisavalt ruumi peatunud sõidukitest möödumiseks ja arvestatud on bussiliiklusega. Liikluse rahustamiseks on Oa, Kloostri ja Lepiku tänavate ristmikud tõstetud ja Herne tänava ristmikule rajatakse künnis.
„Kroonuaia tänav on linnaliikluse seisukohalt väga oluline, sest teenindab nii linna läbivat autoliiklust, ühistranspordi linna- ja kaugliine ning on samal ajal ka lastele kooliteeks. Seetõttu seadsime tänava uuendamisel eesmärgiks kõigi nende liiklejagruppide vajadustega arvestamise. Hetkel on Kroonuaia tänaval kesklinnapoolne kõnnitee kohati väga kitsas, kuid ohutuma koolitee huvides saab see laiemaks ehitatud,“ ütles Tartu abilinnapea Raimond Tamm.
Kroonuaia tänava laius ja kasutus on varieeruv ja seetõttu on erinevates lõikudes kasutatud erinevaid lahendusi. Oa ja Herne tänavate vahelises lõigus võimaldab tänava laius nii parkimiskohtade kui madalhaljastuse loomist, mis lisab linnaruumile mitmekesisust ja parandab elukeskkonda. Laiem tänav võimaldab Kroonuaia bussipeatuses autodel peatunud bussist mööduda, Kloostri peatuses hakkab buss peatuma sõidurajal. Kesklinna kooli ette on plaanitud üheksa parkimiskohta. Tänavale on planeeritud ka kaks elektritõukerataste parkimiskohta, mis korrastab renditõukerataste parkimist. Talvel kasutatakse samu alasid lume ajutiseks ladustamiseks.
Olulisel kohal on Kroonuaia tänava uuenduse juures jalakäijate heaolu ja seda hoolimata nende vanusest või tervisest. Mõlemal pool teed saavad asuma vähemalt kahe meetri laiused kõnniteed, mis kesklinna poolel ulatuvad vahel ka kolme meetrini. Kõik ristmikud saavad ülekäigurajad, mis teevad nende ohutu ületamise võimalikuks igal suunal. Erandiks on Emajõe ja Kroonuaia ristmik, kuhu lisanduvat ülekäigurada ei plaanita.
Emajõe tänavat ja Krooniaia silda hakkavad ületama ühesuunalised jalgrattarajad. Supilinna poolel ühendab rattarada Emajõe tänavat ja Oa tänavat, kogu Kroonuaia tänavale ei ole aga ruumipuudusel võimalik jalgrattaradasid luua. Eraldiseisvad jalgrattateed plaanitakse järgmisel aastal valmivale Laiale tänavale, mis ühendab kesklinna rattateed Tähtvere jalgrattatänavaga.
Foto: Jassu Hertsmann