Täna käivitub viiendat korda kampaania “Metsast taldrikule”, millest võtab sel aastal rekordarvuna osa üle poolesaja Lõuna-Eesti kohviku ja restorani. Üritus seob omavahel eestimaised sügisannid ja kohaliku toidukultuuri, kutsudes kulinaarsetest elamustest osa saama toidunautlejad Eestist ja Lätist.
1.-17. novembrini saab rohkem kui 60 erinevas Jõgevamaa, Tartumaa, Põlvamaa, Võrumaa, Valgamaa ja Viljandimaa restoranis proovida kahekäigulist erimenüüd, milles on kasutatud piirkonnale omaseid metsasaadusi.
“Lõuna-Eesti on tuntud oma rikkaliku koriluskultuuri poolest, mida “Metsast taldrikule” kampaania hästi ilmestab. Metsast on harjutud koju tooma kõike, mida metsal on pakkuda, ja rohkemgi veel. Toiduks lähevad ka sammal, käbid ja kuusevõrsed,” kommenteeris Lõuna-Eesti Turismiklastri juht Kanni Kallastu.
Kampaania erimenüüdes jääb lisaks metssea- ja hirvepraadidele silma ka harvaesinev kopraliha, mida pakub Pühajärve Spa & Puhkekeskuse burgeri kujul ning kormorani rinnafilee, mida serveerib Tartu Ülikooli Kohvik. Melé Cafe menüüst leiab eksootilised tammetõruravioolid, mida saab tellida nii taimse kui ka lihatäidisega.
Kallastu sõnul pole “Metsast taldrikule” eesmärk šokeerida veidrate koostisosadega, vaid pakkuda kvaliteetset Lõuna-Eesti toitu. Kampaania laiem mõte on aidata kaasa piirkonna toidukultuuri arengule, tõsta esile väärtuslikku kohalikku toorainet, suurendada toidukohtade külastatavust ning toetada piirkonna väiketootjaid.
Kõik osalejad ja erimenüüd leiab kampaania kodulehelt metsasttaldrikule.ee, kus on kirjas ka restoranide broneerimisinfo.
Lõuna-Eesti maitsete kampaaniat korraldavad: Lõuna-Eesti Turismiklaster, Tartu linn, Jõgevamaa Koostöökoda ja Kesk-Eesti turismiorganisatsioon.
Foto: Luisa Greta Vilo