Tartu Ülikool kuulutas täna, 27. novembril välja hea õpetamise saadikud, kes on eeskujuks kogu ülikooliperele. Tunnustatakse 20 akadeemilist töötajat, kes arendavad tõenduspõhiselt õpetamist ning toetavad avatud ja õppimist väärtustavat õpetamiskultuuri.
Õppeprorektor Aune Valgu sõnul aitavad hea õpetamise saadikud kujundada ülikoolis õhkkonda, kus õpetamine on tõenduspõhine ja väärtustatud. „Saadikute puhul on oluline suurepärane õpetamisoskus, aga ka oma õpetamise uurimine ja mõtestamine ning kogemuste jagamine kolleegidega. Nende töö mõju on igapäevane ja pikaajaline nii üliõpilaste kui ka teiste akadeemiliste töötajate arengu toetamisel,“ selgitas Valk.
Kõrgkoolipedagoogika kaasprofessori ja valimiskomisjoni esimehe Mari Karmi sõnul oli hea õpetamise saadikuks kandideerimise konkurss tihe ning sisukaid taotlusi esitati palju. „Esile tõusid kandidaadid, kes olid juba varem jäänud silma õppimist toetava õpetamise väärtustamisega, analüüsisid taotluses oma senise tegevuse tähenduslikkust, teadvustasid enda eripära õpetamise arendamisel ja sõnastasid selged plaanid edaspidiseks,“ ütles Karm.
„Tulevastel kandideerijatel tasub taotluses tuua esile senist koostööd õpetamise arendamisel, olla konkreetne ning seada täpsed eesmärgid ja isikupärased võimalused hea õpetamise saadikuna,“ lisas Karm.
Hea õpetamise saadikuks said
- humanitaarteaduste ja kunstide valdkonnast
- Anu Põldsam, judaistika lektor, usuteaduskond;
- Anu Ormisson-Lahe, kunstiajaloo nooremlektor, ajaloo ja arheoloogia instituut;
- Kristiina Praakli, rakenduslingvistika kaasprofessor, eesti ja üldkeeleteaduse instituut;
- Agda Grahv, pedagoogika õpetaja, Viljandi kultuuriakadeemia;
- Linda Palts, eesti keele õpetaja, maailma keelte ja kultuuride instituut;
- Pire Teras, eesti foneetika kaasprofessor, eesti ja üldkeeleteaduse instituut;
- sotsiaalteaduste valdkonnast
- Annegrete Palu, eksperimentaalpsühholoogia nooremlektor, õigusteaduskond, psühholoogia instituut;
- Stefano Braghiroli, Euroopa õpingute kaasprofessor, Johan Skytte poliitikauuringute instituut;
- Mario Truu, karistusõiguse nooremlektor, õigusteaduskond;
- Kaspar Kruup, kommunikatsiooniteaduste nooremlektor, ühiskonnateaduste instituut;
- Anne Reino, juhtimise kaasprofessor, majandusteaduskond;
- meditsiiniteaduste valdkonnast
- Ave Minajeva, patoloogilise anatoomia kaasprofessor, bio- ja siirdemeditsiini instituut;
- Kai Part, sünnitusabi ja günekoloogia kaasprofessor, kliinilise meditsiini instituut; l
- loodus- ja täppisteaduste valdkonnast
- Mirjam Paales, informaatika nooremlektor, arvutiteaduse instituut;
- Svetlana Ganina, füüsika didaktika lektor, füüsika instituut;
- Kaido Lätt, matemaatika lektor, matemaatika ja statistika instituut;
- Ivo Leito, analüütilise keemia professor, keemia instituut;
- Raimond-Hendrik Tunnel, arvutigraafika lektor, arvutiteaduse instituut;
- Piret Luik, informaatika didaktika professor, arvutiteaduse instituut;
- Edith Viirlaid, kolloid- ja keskkonnakeemia lektor, keemia instituut.
Saadikute süsteemi loomise eesmärk on tugevdada arusaama, et hea õpetamine on õpitav ja arendatav oskus ning teaduspõhine praktika, mis vajab pühendumist, koostööd ja pidevat enesetäiendamist. Saadikud on oma valdkonna eestkõnelejad ja kogukonna hoidjad, kes aitavad teha nähtavaks õpetamise kvaliteeti ja selle mõju.
Hea õpetamise saadiku nimetus antakse viieks aastaks ja sellega kaasneb võimalus osaleda arendusprojektides, olla mentor ning panustada õpetamise kujundamisse.
Kandideerimistingimused ja täpsema teabe leiab ülikooli veebilehelt: ut.ee/hea-opetamise-saadikud.
Foto: Andero Kalju

